Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
FALKEN ZIEX ZE310 ECORUN - nowa linia opon letnich zapewnia doskonałą trakcję i przyczepność zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach w połączeniu z niskim zużyciem. Opona ta jest następcą ZIEX ZE914 ECORUN, zdobywcy licznych nagród niezależnych organizacji testujących. ZIEX ZE310 ECORUN wyposażona jest w technologię adaptacyjnego stałego ciśnienia (ACP). ACP poprawia stabilność kierunkową i zapewnia równomierne zużycie przy dłuższej żywotności opony. Model ZE310 jest dostępny w dwóch wersjach bieżnika, w zależności od rozmiaru i prędkości. W węższych wersjach, o szerokości do 195 mm, ZE310 ECORUN ma konstrukcję z trzema rowkami, która optymalizuje sztywność bieżnika i zwiększa obszar styku opony. W przypadku opon o szerokości ponad 205 mm opracowano cztero-rowkowy wzór bieżnika, który skutecznie poprawia odprowadzanie wody i odporność na aquaplaning. Przełomowy nowy bieżnik umożliwił ZIEX ZE310 ECORUN wydłużenie żywotności o 30 procent w stosunku do poprzedniego modelu. ZIEX ZE310 ECORUN jest przeznaczony dla kierowców z zacięciem do sportowej jazdy, którzy cenią sobie komfort. Opona jest dostępna od wiosny 2018 r. W 40 rozmiarach od 14 "-18" w serii 70-40 i prędkościach H, V i W. Kolejne 58 rozmiarów pojawi się w ciągu roku.