Grupa producencka
Bridgestone to jeden z pięciu największych producentów opon na świecie.
Przedsiębiorstwo zostało założone w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii.
Nazwa Bridgestone pochodzi z tłumaczenia z języka japońskiego na angielski nazwiska założyciela, przestawienia i połączenia wyrazów. Nazwisko Ishibashi w tłumaczeniu stone bridge (kamienny most), po przestawieniu i połączeniu daje nazwę Bridgestone. Przedsiębiorstwo zajmuje trzecie miejsce wśród przedsiębiorstw na rynku Ameryki Północnej.
Bridgestone dostarcza opony koncernom Audi, BMW, Citroen, Ford, Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Maserati, Mercedes-Benz, Opel, SEAT, Skoda Auto, Suzuki, Mini, Peugeot, Volkswagen.
Firma produkuje też części samochodowe (koła gumowe, elementy tłumiące hałas, amortyzatory), wyroby gumowe (pasy transmisyjne, izolacje, odbijacze portowe, bębny gumowe, pokrycia dachowe), deski surfingowe, produkty chemiczne (materiały budowlane, pianki), artykuły sportowe (buty , rowery, piłki i kije golfowe, piłki tenisowe).
Koncern posiada 59 fabryk. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 2 wyłącznych dystrybutorów 20 firm handlowych, 8 fabryk, Centrum Technicznego w Rzymie oraz Europejskiego Toru Testowego. Marki należące do grupy Bridgestone to Firestone, Dayton, Uniroyal, Lassa oraz Nokian.
Koncern posiada w Polsce cztery fabryki: w Poznaniu i Stargardzie (opony do samochodów) oraz w Żarowie i Wolsztynie (produkcja wyrobów gumowych).
Bridgestone po raz pierwszy wziął udział w wyścigach Formuły 1 w roku 1997. W lipcu 2002 Michael Schumacher zdobył pierwsze miejsce w F1 na oponach Bridgestone.
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik kierunkowy – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.