Klasa opon
Opony Premium – gwarancja bezpieczeństwa
W modelach klasy „premium” stosuje się najnowocześniejsze rozwiązania, najlepsze materiały oraz najbardziej zaawansowaną technologię produkcyjną. W rezultacie, otrzymujemy najlepsze parametry opon takie jak lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni lub mniejszy opór toczenia.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony premium?
Opony tej klasy przeznaczone są dla najbardziej wymajającego klienta. Klasa wyższa opon dedykowana jest dla pojazdów o dużej mocy silnika, aut sportowych, limuzyn i średniej klasy. Jeśli jeździsz dynamicznie i pokonujesz wiele kilometrów w różnych warunkach, to opony klasy premium są właśnie dla Ciebie.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Michelin Agilis 3 – nowa opona na lato 2020
Michelin to jeden z największych producentów opon na świecie. Marka szczyci się wieloma sukcesami w dziedzinie w dyscyplin rajdowych oraz wyścigowych. Kierowcy korzystający z opon Michelin zdobyli m. in. pięć tytułów mistrzowskich, jak: Formuła 1, WRC, VTT Cross Country, Moto GP i 24h Le Mans. Firma w swojej ofercie posiada szeroką ofertę opon klasy premium przeznaczonym m. in. do aut ciężarowych, osobowych, samolotów, samochodów wyścigowych, rowerów, maszyn rolniczych.
Michelin Agilis 3 to nowa opona letnia klasy premium, co zapewnia maksymalne osiągi i gwarancję najwyższej jakości. Model ten dostępny jest w rozmiarach od 15 do 16 cali. Produkowany z przeznaczeniem do lekkich samochodów dostawczych.
Michelin Agilis 3 - przyszłość transportu
Model Agilis 3 zaprojektowano z myślą o wyjątkowej żywotności. Michelin zamierza przyjąć takie podejście co do wszystkich oferowanych produktów.
Ma to ogromne znaczenie w przypadku aut użytkowych, które codziennie przemierzają ulice miast, przewożąc towary oraz pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały zapewniające dłuższą żywotność, co ma korzystny wpływ na środowisko. Model Agilis 3 charakteryzuje się bardzo dobrą efektywnością energetyczną.
Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej niż Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na materiały do produkcji. Skutkuje to mniejszą ilością odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym niższa masa opony przekłada się również na niższy opór toczenia, co oznacza oszczędność paliwa.
Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe Agilis 3 wyposażone będą w tarcze chroniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.
Według Michelin wydajność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z upływem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni wydajność ta spada w miarę użytkowania opony. W przypadku opon Agilis 3 celem jest zapewnienie maksymalnej skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Mieszanka gumy z dodatkiem krzemionki i sadzy zapewnia dobre hamowanie na mokrej nawierzchni i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały okres używania opon.
Nowy, elastyczny bieżnik z głębokimi żłobieniami lepiej zachowuje się na mokrej nawierzchni. Rowki w kształcie litery U zapewniają dodatkowe 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu sprawnie odprowadza wodę spod opon.
W oponach Agilis 3 Michelin zastosował rozwiązania zarezerwowane do tej pory dla opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych. To specjalna gumy o podwyższonej odporności na ścieranie oraz bieżnik zapobiegający wbijaniu się kamyków.
Nowe opony Michelin Agilis 3 będą dostępne w sprzedaży od kwietnia 2020 roku w 12 rozmiarach, a pod koniec lipca do obrotu mają trafić kolejne warianty.