Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Hankook Ventus S1 evo3 K127 - opona na lato
Marka Hankook powstała w 1941 roku w Seulu. Jest to największy producent ogumienia w Korei Południowej i jeden z największych na świecie. Producent aktywnie działa również w Europie a jego opony stosowane są w autach osobowych, dostawczych, ciężarowych, sportowych a także w oryginalnym wyposażeniu czołowych producentów samochodów (tzw. homologacja) jak np. Audi- oznaczenie AO. Opony Hankook dostępne są w ponad 170 krajach świata.
Hankook Ventus S1 evo3 K127 to letnia opona klasy średniej. Jest to nowość na rynku dostępna na początku 2019 roku, następca polecanych Hankook Ventus S1 evo oraz evo2. Po wprowadzeniu na rynek będzie produkowana w rozmiarach od 17 do 22 cali.
Co wiemy o nowych oponach Hankook Ventus S1 evo3 K127?
Nowy model Ventus S1 evo3 K127 charakteryzuje się lepszym prowadzeniem oraz żywotnością, zmniejszono opory toczenia, co na pewno będzie miało wpływ na środowisko i kieszeń użytkownika. Polepszone parametry takie jak bieżnik z masywnymi bocznymi klockami i mostki pomiędzy nimi mają poprawić prowadzenie. Dzięki użyciu włókien aramidowych w opasaniu opony samochód prowadzić pewniej i stabilniej nawet przy wyższej prędkości. Zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem oraz mieszanka z zawartością żywicy odpowiedzialne są za lepsza przyczepność. 4 rowki odprowadzające wodę oraz domieszka odpowiednio dobranej krzemionki minimalizują zjawisko wystąpienia aquaplaningu. Dzięki technologii zazębiających się elementów w strukturze siatki opona nie "pływa" a przy tym wygląda atrakcyjnie. Ciekawym dodatkiem jest wizualna metoda wskazania zbieżności kół. Pozwala to na kontrolowanie prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia dzięki specjalnym znacznikom umieszczonym na żebrach barkowych opony. Jeśli znaczniki po obu stronach opony zużywają się jednakowo, to koła w pojeździe są dobrze ustawione. Jeśli jednak wskaźniki zużywają się nierównomiernie jest to znak, że trzeba sprawdzić zawieszenie. Ventus S1 evo3 K127 to opona segmentu Ultra High Performance gdzie indeksy prędkości są wysokie – "Y" (do 300 km/h) i "(Y)" (ponad 300 km/h). Dzięki temu nowy Hankook będzie mógł być zamontowany w bardzo wielu luksusowych modelach, takich jak: Porsche, Maseratti, Ferrari, Audi, Mercedes Benz i VW.