Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Falken Azenis FK510 – opona na lato
Falken to marka związana z japońskim koncernem Sumitomo (szóstego co do wielkości producenta opon na świecie). Firma została założona w 1983 roku i produkuje opony do samochodów osobowych, dostawczych i SUV. Opony wyścigowe produkowane przez markę Falken cechuje bardzo dobra jakość oraz wydajność.
Model Falken Azenis FK510 to opona letnia klasy średniej przeznaczona do samochodów osobowych o dużej mocy, produkowana w rozmiarze od 17 do 21 cali.
Dlaczego opony Falken Azenis FK510?
Model Azenis FK510 charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Asymetryczny bieżnik odpowiedzialny jest za różne grupy osiągów i oferuje kierowcy bezproblemowe poruszanie się po suchej i mokrej nawierzchni. Część wewnętrzna bieżnika odpowiada za szybkie odprowadzanie wody, błota i innych zanieczyszczeń spod czoła opony. Zewnętrzna część natomiast odpowiada za osiągi na suchej nawierzchni. Ta część odpowiedzialna jest za kontrolę nad pojazdem w trakcie hamowania, przyśpieszania lub ostrych zakrętów. Specjalna budowa bieżnika wpływa korzystnie na parametry jezdne oraz pozwala zminimalizować generowany hałas, zapewniając przy tym cichą i komfortową podróż. Azenis FK510 nie traci przyczepności nawet podczas gwałtownego hamowania i nie ulega aquaplaningowi. Opona ma najwyższa ocenę „A” na europejskiej etykiecie.