Grupa producencka
Bridgestone to jeden z pięciu największych producentów opon na świecie.
Przedsiębiorstwo zostało założone w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii.
Nazwa Bridgestone pochodzi z tłumaczenia z języka japońskiego na angielski nazwiska założyciela, przestawienia i połączenia wyrazów. Nazwisko Ishibashi w tłumaczeniu stone bridge (kamienny most), po przestawieniu i połączeniu daje nazwę Bridgestone. Przedsiębiorstwo zajmuje trzecie miejsce wśród przedsiębiorstw na rynku Ameryki Północnej.
Bridgestone dostarcza opony koncernom Audi, BMW, Citroen, Ford, Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Maserati, Mercedes-Benz, Opel, SEAT, Skoda Auto, Suzuki, Mini, Peugeot, Volkswagen.
Firma produkuje też części samochodowe (koła gumowe, elementy tłumiące hałas, amortyzatory), wyroby gumowe (pasy transmisyjne, izolacje, odbijacze portowe, bębny gumowe, pokrycia dachowe), deski surfingowe, produkty chemiczne (materiały budowlane, pianki), artykuły sportowe (buty , rowery, piłki i kije golfowe, piłki tenisowe).
Koncern posiada 59 fabryk. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 2 wyłącznych dystrybutorów 20 firm handlowych, 8 fabryk, Centrum Technicznego w Rzymie oraz Europejskiego Toru Testowego. Marki należące do grupy Bridgestone to Firestone, Dayton, Uniroyal, Lassa oraz Nokian.
Koncern posiada w Polsce cztery fabryki: w Poznaniu i Stargardzie (opony do samochodów) oraz w Żarowie i Wolsztynie (produkcja wyrobów gumowych).
Bridgestone po raz pierwszy wziął udział w wyścigach Formuły 1 w roku 1997. W lipcu 2002 Michael Schumacher zdobył pierwsze miejsce w F1 na oponach Bridgestone.
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Firestone RoadHawk – opona na lato
Firma Firestone Tire and Rubber Company od 1900 roku jest jednym z najbardziej cenionych amerykańskich producentów opon. Koncern w 1988 roku stał się częścią japońskiej marki Bridgestone, co zaprocentowało dynamicznym rozwojem. Firestone znany jest z produkcji opon klasy średniej, co zapewnia dobry stosunek ceny do jakości. W swojej ofercie firma posiada opony do samochodów osobowych, dostawczych ciężarowych oraz maszyn rolniczych
Firestone RoadHawk to opona letnia klasy średniej produkowana na samochodów osobowych i SUV. Dostępna w rozmiarach od 15 do 20 cali.
Firestone RoadHawk – wysokie przebiegi
Model RoadHawk posiada nowoczesny bieżnik asymetryczny, który doskonale odprowadza wodę spod opony. Oznacza to stabilność i bardzo dobrą przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni nawet podczas nagłego hamowania. Opony są odporne na ścieranie dzięki odpowiednio dobranej mieszance gum, przez co zachowują swoje parametry przez cały okres użytkowania. Dzięki niskiemu oporowi toczenia jazda jest cicha i przyjemna, nawet przy wyższych prędkościach. Firestone RoadHawk doskonale sprawdzą się podczas codziennego użytkowania.