Grupa producencka
Bridgestone to jeden z pięciu największych producentów opon na świecie.
Przedsiębiorstwo zostało założone w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii.
Nazwa Bridgestone pochodzi z tłumaczenia z języka japońskiego na angielski nazwiska założyciela, przestawienia i połączenia wyrazów. Nazwisko Ishibashi w tłumaczeniu stone bridge (kamienny most), po przestawieniu i połączeniu daje nazwę Bridgestone. Przedsiębiorstwo zajmuje trzecie miejsce wśród przedsiębiorstw na rynku Ameryki Północnej.
Bridgestone dostarcza opony koncernom Audi, BMW, Citroen, Ford, Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Maserati, Mercedes-Benz, Opel, SEAT, Skoda Auto, Suzuki, Mini, Peugeot, Volkswagen.
Firma produkuje też części samochodowe (koła gumowe, elementy tłumiące hałas, amortyzatory), wyroby gumowe (pasy transmisyjne, izolacje, odbijacze portowe, bębny gumowe, pokrycia dachowe), deski surfingowe, produkty chemiczne (materiały budowlane, pianki), artykuły sportowe (buty , rowery, piłki i kije golfowe, piłki tenisowe).
Koncern posiada 59 fabryk. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 2 wyłącznych dystrybutorów 20 firm handlowych, 8 fabryk, Centrum Technicznego w Rzymie oraz Europejskiego Toru Testowego. Marki należące do grupy Bridgestone to Firestone, Dayton, Uniroyal, Lassa oraz Nokian.
Koncern posiada w Polsce cztery fabryki: w Poznaniu i Stargardzie (opony do samochodów) oraz w Żarowie i Wolsztynie (produkcja wyrobów gumowych).
Bridgestone po raz pierwszy wziął udział w wyścigach Formuły 1 w roku 1997. W lipcu 2002 Michael Schumacher zdobył pierwsze miejsce w F1 na oponach Bridgestone.
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik symetryczny – ekonomiczne rozwiązanie
Bieżnik symetryczny dominuje wśród opon letnich. Ten rodzaj bieżnika jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Ze względu na prostotę wykonania stosowany jest zwykle w tańszych zestawach. Ten bieżnik sprawdzi się w mniejszych samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżonych ulicach.
Jak rozpoznajemy opony symetryczne?
Opona symetryczna składa się z dwóch takich samych części. Jak sama nazwa wskazuje układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Kierunek toczenia nie ma tutaj znaczenia. W każdej pozycji opona ma takie same parametry. Dzięki temu możemy przekładać oponę w dowolny sposób, zapewniając w ten sposób równomierne zużycie.
Zalety oraz wady bieżnika symetrycznego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Bieżnik symetryczny jest najmniej zaawansowany technologicznie. Głównymi zaletami są: korzystna cena, prosty montaż, niski opór toczenia oraz komfort akustyczny. Do zalet należy dodać również ekonomikę jazdy oraz wysoką wytrzymałość. Wspomnieć trzeba o niskich parametrach trakcyjnych, dlatego nadają się one do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.