Grupa producencka
Bridgestone to jeden z pięciu największych producentów opon na świecie.
Przedsiębiorstwo zostało założone w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii.
Nazwa Bridgestone pochodzi z tłumaczenia z języka japońskiego na angielski nazwiska założyciela, przestawienia i połączenia wyrazów. Nazwisko Ishibashi w tłumaczeniu stone bridge (kamienny most), po przestawieniu i połączeniu daje nazwę Bridgestone. Przedsiębiorstwo zajmuje trzecie miejsce wśród przedsiębiorstw na rynku Ameryki Północnej.
Bridgestone dostarcza opony koncernom Audi, BMW, Citroen, Ford, Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Maserati, Mercedes-Benz, Opel, SEAT, Skoda Auto, Suzuki, Mini, Peugeot, Volkswagen.
Firma produkuje też części samochodowe (koła gumowe, elementy tłumiące hałas, amortyzatory), wyroby gumowe (pasy transmisyjne, izolacje, odbijacze portowe, bębny gumowe, pokrycia dachowe), deski surfingowe, produkty chemiczne (materiały budowlane, pianki), artykuły sportowe (buty , rowery, piłki i kije golfowe, piłki tenisowe).
Koncern posiada 59 fabryk. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 2 wyłącznych dystrybutorów 20 firm handlowych, 8 fabryk, Centrum Technicznego w Rzymie oraz Europejskiego Toru Testowego. Marki należące do grupy Bridgestone to Firestone, Dayton, Uniroyal, Lassa oraz Nokian.
Koncern posiada w Polsce cztery fabryki: w Poznaniu i Stargardzie (opony do samochodów) oraz w Żarowie i Wolsztynie (produkcja wyrobów gumowych).
Bridgestone po raz pierwszy wziął udział w wyścigach Formuły 1 w roku 1997. W lipcu 2002 Michael Schumacher zdobył pierwsze miejsce w F1 na oponach Bridgestone.
Informacje o marce
Bridgestone to marka znana od lat, która cieszy się zaufaniem na całym świecie.
Opony tego producenta stanowią oryginalne wyposażenie samochodów wielu znanych producentów samochodów, takich jak BMW, Audi, VW, Opel, Ford.
Przez długi czas firma była dostawcą opon do Formuły 1. Doskonała jakość produktów Bridgestone doceniają w rankingach i testach, jak np. tytuł Najlepszego Producenta Opon, nadany w 2016 roku przez jury Tire Technology Awards for Innovation and Excellence.
Klasa opon
Opony Premium – gwarancja bezpieczeństwa
W modelach klasy „premium” stosuje się najnowocześniejsze rozwiązania, najlepsze materiały oraz najbardziej zaawansowaną technologię produkcyjną. W rezultacie, otrzymujemy najlepsze parametry opon takie jak lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni lub mniejszy opór toczenia.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony premium?
Opony tej klasy przeznaczone są dla najbardziej wymajającego klienta. Klasa wyższa opon dedykowana jest dla pojazdów o dużej mocy silnika, aut sportowych, limuzyn i średniej klasy. Jeśli jeździsz dynamicznie i pokonujesz wiele kilometrów w różnych warunkach, to opony klasy premium są właśnie dla Ciebie.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
To najnowsza propozycja Bridgestone, oferująca, obok wszystkich zalet opony Turanza ER300, wyjątkową oszczędność paliwa oraz niską emisję dwutlenku węgla. Opony Bridgestone pod znakiem Ecopia są gwarancją naturalnej harmonii pomiędzy komfortem, kontrolą jazdy oraz pewnymi i bezpiecznymi osiągami.
Zapewnia kierowcom średnich i małych samochodów zrównoważone osiągi na wysokim poziomie. Wzór bieżnika o wysokim współczynniku porowatości z gęstym rowkowaniem przynosi znakomite efekty przy hamowaniu na mokrej nawierzchni oraz zwiększa odporność na aquaplaning. Duże klocki na barkach opony poprawiają prowadzenie na suchym podłożu.
• Idealnie wyważone osiągi
• Połączenie doskonałych osiągów na mokrej i suchej nawierzchni z niskim poziomem hałasu i komfortem jazdy
• Bardzo dobre zachowanie w różnych warunkach pogodowych oraz wysoka wytrzymałość