Klasa opon
Opony klasy ekonomicznej – bogaty wybór w dobrej cenie
Opony klasy ekonomicznej, zwane też „budżetową” cechują się atrakcyjną ceną zakupu. Opona z niższej półki, to oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach produkt. Do produkcji opony ekonomicznej stosowane są tradycyjne mieszanki gumy.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy ekonomicznej?
Wybierz opony klasy ekonomicznej jeśli posiadasz auto klasy miejskiej, preferujesz spokojną jazdę w warunkach miejskich, a przebiegi są małe lub umiarkowane. Jeśli uważasz, że Twoje potrzeby znajdują się gdzieś pomiędzy dwoma kategoriami (opony ekonomiczne lub klasy średniej), to kup opony klasy średniej, które stanowią kompromis pomiędzy tymi obiema grupami. Używanie „budżetówek” w sportowym aucie o dużej mocy nie jest dobrym pomysłem.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Barum Bravuris 2 to pierwsza opona tej marki która posiada bieżnik asymetryczny. Duże, solidne bloki bieżnika na zewnętrznej krawędzi zapewniają optymalną przyczepność, niezbędną do bezpiecznego pokonywania zakrętów. Na wewnętrznej krawędzi opon, specjalne nacięcia pomiędzy większą liczbą bloków bieżnika powodują szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku z podłożem, co przekłada się na bezpieczną jazdę po mokrej nawierzchni.
Trzy szerokie otaczające oponę żebra w środkowej części bieżnika opon Bravuris 2 odpowiadają za doskonałą charakterystykę jazdy na wprost, dużą stabilność oraz krótką drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opony Barum Bravuris 2 zawierają w mieszance dodatek krzemionki, co zapewnia im dobrą charakterystykę na mokrej nawierzchni oraz optymalny opór toczenia. W porównaniu z poprzedniczką, opona Barum Bravuris 2 ma o 5% krótszą drogę hamowania na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni.