Informacje o marce
Uniroyal szczyci się ponad 140-letnią tradycją. Siedziba firmy mieści się aktualnie w Hanowerze. Od 1979 roku firma należy do koncernu Continental. Dzięki temu poszerza wachlarza produktów i unowocześnia procesy produkcji.
Uniroyal produkuje opony klasy średniej, które charakteryzują się zrównoważonymi osiągami i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. W ofercie Uniroyal znajdziemy opony do aut osobowych, dostawczych, 4x4 oraz ciężarowych.
Firma znana jest na całym świecie ze swoich opon deszczowych, które doskonale zachowują się na mokrej nawierzchni
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik kierunkowy – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Informacje dodatkowe
RainExpert to opona letnia klasy średniej. Projektant opony wyposażył ten model opony w hydrodynamiczny bieżnik o rozlokowanym kierunkowo, spójnym wzorze w kształcie litery V. Od rozmiaru opony zależy czy bieżnik posiada trzy lub cztery rowki. Na mokrej nawierzchni rowki obwodowe szybko zbierają całą wodę i skutecznie odprowadzają ją na boki opony. W zależności od szerokości opony, jej indeksu prędkości oraz od głębokości warstwy wodnej na drodze, opona deszczowa musi przepompowywać… do 42 litrów wody na sekundę, by zachować kontakt z nawierzchnią. Aby zapewnić optymalne właściwości i wydłużoną żywotność opony, RainExpert posiada dodatkowo po obu stronach bieżnika specjalny wskaźnik równomiernego zużycia (VAI), pozwalający kierowcy ocenić aktualny stan techniczny eksploatowanych opon. Na zdjęciach są pokazane obydwie wersje bieżnika: 3-rowkowa oraz 4-rowkowa.