Informacje o marce
Uniroyal szczyci się ponad 140-letnią tradycją. Siedziba firmy mieści się aktualnie w Hanowerze. Od 1979 roku firma należy do koncernu Continental. Dzięki temu poszerza wachlarza produktów i unowocześnia procesy produkcji.
Uniroyal produkuje opony klasy średniej, które charakteryzują się zrównoważonymi osiągami i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. W ofercie Uniroyal znajdziemy opony do aut osobowych, dostawczych, 4x4 oraz ciężarowych.
Firma znana jest na całym świecie ze swoich opon deszczowych, które doskonale zachowują się na mokrej nawierzchni
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik symetryczny – ekonomiczne rozwiązanie
Bieżnik symetryczny dominuje wśród opon letnich. Ten rodzaj bieżnika jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Ze względu na prostotę wykonania stosowany jest zwykle w tańszych zestawach. Ten bieżnik sprawdzi się w mniejszych samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżonych ulicach.
Jak rozpoznajemy opony symetryczne?
Opona symetryczna składa się z dwóch takich samych części. Jak sama nazwa wskazuje układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Kierunek toczenia nie ma tutaj znaczenia. W każdej pozycji opona ma takie same parametry. Dzięki temu możemy przekładać oponę w dowolny sposób, zapewniając w ten sposób równomierne zużycie.
Zalety oraz wady bieżnika symetrycznego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Bieżnik symetryczny jest najmniej zaawansowany technologicznie. Głównymi zaletami są: korzystna cena, prosty montaż, niski opór toczenia oraz komfort akustyczny. Do zalet należy dodać również ekonomikę jazdy oraz wysoką wytrzymałość. Wspomnieć trzeba o niskich parametrach trakcyjnych, dlatego nadają się one do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.
Informacje dodatkowe
- Trzy szerokie rowki odprowadzające wodę doskonale zabezpieczają przed aquaplaningiem
- Ustawione pod kątem rowki poprzeczne wpływają na skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz obniżają poziom hałasu
- Masywne klocki na barku opony i specjalna kompozycja mieszanki poprawiają stabilność pojazdu na zakrętach nawet na mokrej nawierzchni