Kleber Citilander

Wyszukaj opony
wg rozmiaru

Szerokość

Profil

Średnica

opony całoroczne

Rodzaj bieżnika: ASYMETRYCZNY

Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi

Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.

Jak rozpoznać opony asymetryczne?

Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.

Zalety bieżnika asymetrycznego

Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.

Klasa opony: ŚREDNIA

Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości

Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.

Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!

Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.

Dla jakich samochodów opony klasy średniej?

Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów.  Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.

Kleber Citilander

Kleber

Szczegółowe opinie o oponach Kleber Citilander

użytkownik:

Tomek

4.33/6

rozmiar opony

215/60R17

pojazd

Nissan Qashqai 2012r. SUV J10 - 2.0 (104 kW)

przejechany dystans

20000km

styl jazdy

spokojny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

zachowanie na śniegu i lodzie

5.00

zachowanie na błocie pośniegowym

5.00

komfort

4.00

poziom hałasu

1.00

wygląd

4.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

użytkownik:

kuba

3.00/6

rozmiar opony

235/70R16

pojazd

Jeep Cherokee

przejechany dystans

1500km

styl jazdy

spokojny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

3.00

zachowanie na śniegu i lodzie

3.00

zachowanie na błocie pośniegowym

4.00

komfort

1.00

poziom hałasu

1.00

wygląd

4.00

opory toczenia

4.00

zużycie

2.00

użytkownik:

jimi

4.33/6

rozmiar opony

235/70R16

pojazd

Toyota RAV-4 2002r. SUV A2 - 2.0 D-4D (85 kW)

przejechany dystans

6000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

zachowanie na śniegu i lodzie

3.00

zachowanie na błocie pośniegowym

3.00

komfort

4.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

6.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

użytkownik:

jimi333

3.78/6

rozmiar opony

235/70R16

pojazd

Toyota RAV-4 2002r. SUV A2 - 2.0 16V (110 kW)

przejechany dystans

2000km

styl jazdy

spokojny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

zachowanie na śniegu i lodzie

3.00

zachowanie na błocie pośniegowym

3.00

komfort

4.00

poziom hałasu

4.00

wygląd

5.00

opory toczenia

3.00

zużycie

3.00

płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

[email protected]

pn-pt: 8-17, sb: 9-14

801 002 213

52 561 11 01

Płatności
Płatności PayU
Raty BNP Paribas
Copyright © 2010-2023 Inmoto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

801 002 213

52 561 11 01

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia