Goodyear UltraGrip 8 to pierwsza opona z bieżnikiem kierunkowym, wykorzystująca technologię 3D-BIS na całej rzeźbie bieżnika, co skutkuje lepszą przyczepnością i krótszą drogą hamowania.
Testy opony, prowadzone przez niemiecki instytut badawczy TÜV SÜD Automotive, pokazały, że nowa opona Goodyear UltraGrip 8 ma osiągi na śniegu lepsze o 3%, a na mokrej nawierzchni o 3%, czyli:
- droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 4% (na asfalcie o niskim współczynniku tarcia)
- odporność na aquaplaning większa o 16% na krętych, mokrych drogach
- droga hamowania na śniegu krótsza o 3%
- przyczepność w czasie jazdy po śniegu wyższa o 5%
“Krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni o 4% w stosunku do czołowych opon konkurencji przekłada się na 1,6 metra, co daje Goodyearowi znaczną przewagę konkurencyjną. Możliwość zatrzymania samochodu o ponad metr bliżej to ogromna plus w postaci większego bezpieczeństwa przy nagłym hamowaniu” – tłumaczy Hugues Despres, Dyrektor Goodyeara ds. opon do samochodów osobowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Nowa opona Goodyear UltraGrip 8 bazuje na reputacji poprzedniczki UltraGrip 7+, która była mocno chwalona za osiągi przez wiele czołowych, międzynarodowych jednostek badawczych i czasopism motoryzacyjnych, w tym m.in. ADAC, ‘Autobild’, ‘Auto Motor und Sport’ oraz ‘Auto Express’ - największe brytyjskie czasopismo motoryzacyjne, które określiło oponę UltraGrip 7+ jako “najbezpieczniejszą oponę w najbliższych miesiącach” zimą 2010 roku. Opony zimowe Goodyear UltraGrip są jedną z najbardziej udanych rodzin opon zimowych, mogące się pochwalić doskonałymi wynikami w kilkudziesięciu testach opon od momentu wprowadzenia na rynek tego modelu.